Jamie bersama BOSS

Jamie bersama CK Jeans
Jamie Dornan (lahir 4 Jun 1982, Belfast, Ireland Utara) ialah seorang pelakon, model, dan pemuzik sesekali.
Pada tahun 2006 ia muncul dalam filem Sofia Coppola, Marie-Antoinette. Dia juga pernah membuat persembahan bersama folk band Sons of Jim, tetapi band itu dibubar pada tahun 2008. Dia pernah bekerja untuk Calvin Klein (bersama Kate Moss dan Eva Mendes), Dior, Aquascutum, dan Armani, di antara banyak jenama lain.

Jamie bersama BVLGARI

Ibunya meninggal dunia ketika dia masih remaja. Dia belajar di Methodist College, di mana dia unggul di bidang rugby serta di studio drama. Di MCB Jamie bertemu David Alexander, yang menjadi rakan kongsi menulis lagu pada tahun 2002. Syarikat rakaman mereka, Doorsteps Records, diinspirasikan daripada sebuah kedai sandwic di Belfast. Dornan kemudian menuntut di Universiti Teesside, namun keluar dan pindah ke London.

Jamie Dornan dlm Marie-Antoinette
Dornan telah muncul dalam filem Sofia Coppola, Marie-Antoinette memegang watak bangsawan Sweden Axel von Fersen dan dalam drama Shadows in the sun. 

Jamie bersama Numero
Jamie bersama SoChic
Pada set sebuah pemotretan Asprey pada tahun 2003, Dornan bertemu pelakon Inggeris Keira Knightley, yang memperkenalkannya kepada agennya di PFD. Mereka berpacaran selama tiga tahun. Selepas itu Jamie dilihat sering bersama Sienna Miller, sebelum bersama Lindsay Lohan.
Jamie Bersama Keira Knightly
Jamie bersama Sienna Miller